Dzisiaj chciałbym zapoznać Cię z czymś nowym.
Od dłuższego już czasu coraz bardziej popularny staje się marketing przyciągania. Jak myślisz co to jest? Jak możesz go wykorzystać u siebie w salonie?
Znacznie częściej niż wcześniej zaczyna się przywiązywać do marketingu kobiet. Dlaczego? Rozmawiając z właścicielami salonu często słyszę informację o akcjach reklamowych, które kończą się słabymi efektami. Trudno im utrzymać obecnych Klientów lub pozyskać nowych. Nie wiedzą dlaczego tak się dzieje.
Z dużą pomocą przychodzą tutaj narzędzia marketingu przyciągania i wdzięczności. Dzięki zastosowaniu ich w praktyce o wiele mniejsze są nakłady na reklamę bezpośrednią oraz promocję. Jego główną cechą jest to, że przyciąga potencjalnych Klientów chętnych do zakupu naszych usług i produktów. Dzieje się tak dlatego, że wykorzystujemy wszystkie elementy metody AIDA i trochę więcej a przy okazji budując zaufanie oraz przyjemne zobowiązanie Klienta wobec naszej marki.
Kilka słów o AIDA. Jest to metoda przekazów marketingowych składająca się z czterech elementów:
A – attention – przykucie uwagi odbiorcy
I – interest – zainteresowanie odbiorcy
D – desire – wywołanie pożądania, potrzeby u odbiorcy
A – action – wywołanie akcji u odbiorcy
Dla zbudowania skutecznego przekazu marketingowego niezbędne jest umieszczenie w nim wszystkich tych elementów. Niestety brak któregokolwiek z nich spowoduje drastyczne obniżenie skuteczności.
Dla przykładu gdy zainteresujemy potencjalną Klientkę naszymi zabiegami (interest), ale nie wywołamy w nim chęci posiadania (desire) to nawet próby wywołania akcji (action) w niczym już nie pomogą. Od drugiej strony jeżeli nie przykujemy uwagi (attention) to odbiorca nie przejdzie do kolejnych faz naszego komunikatu. Poniżej krótka instrukcja:
Na początku określ cel jaki ma osiągnąć twój przekaz marketingowy: Czy to ma być sprzedaż czy promocja salonu lub inny. To już musisz określić samodzielnie. Gdy już masz jasno określony cel, jesteś w stanie łatwiej zbadać efekty swoich działań. Nie muszę przypominać, że to kluczowa sprawa w marketingu. Przy projektowaniu kolejnych elementów modelu AIDA musisz sobie odpowiedzieć na poniższe pytania:
Attention – przyciągnięcie uwagi
- Jak możesz przyciągnąć uwagę odbiorców?
- Co jest charakterystycznego, intrygującego, odróżniającego, wyjątkowego a może szokującego w tym co zamierzasz promować?
- W jaki nietypowy sposób możesz przedstawić swoją usługę?
- Czym przyciągnął byś swoją uwagę?
Interest – zainteresowanie
- Weź „pod lupę” swoja usługę, produkt(zabieg, kosmetyk, suplement). Wypisz jego najważniejsze cechy. Następnie cechy zamień na korzyści.
- Odpowiedz na pytania pojawiające się w głowie potencjalnego Klienta:
- Co mnie to obchodzi?
- Czy to dla mnie?
- Co ja z tego będę miał?
- Nie twórz bardzo długich opowieści. Pokaż tylko to co najważniejsze i to co dla Klienta najbardziej ważne i go zainteresuje.
Desire – pożądanie, potrzeba
- Podkreśl wyjątkowość przekazu marketingowego.
- Sposoby osiągnięcia: ograniczony czas (“promocja trwa tylko do…”), ograniczoną dostępność (“tylko 10 zabiegów w promocyjnej cenie”), czy ograniczone terytorium (“jesteśmy tylko w tym miejscu”).
- Daj poczucie ważności, aby klient poczuł się wyjątkowy (“dołączy Pani do klientów VIP”)
- Zaprezentuj jak klient może wykorzystać twój produkt, usługę lub usługę w swoim życiu
Action – akcja
- Podaj co odbiorca twojego przekazu ma wykonać, abyś odniósł sukces?
- Przekaz powinien mieć formę sloganu. Slogan powinien być krótki, jasny i konkretny (“wypróbuj już dziś”, “kup teraz”, “odbierz”)
- Warto takie slogany nawołujące do akcji przetestować. Mała zmiana lingwistyczna, może wpłynąć na wielką różnicę w efektach.
Dzięki wykorzystaniu marketingu kobiet oraz marketingu wdzięczności o wiele łatwiej nam dołożyć jeszcze jeden element pomijany przez wielu. Jest to L – Loyality (Lojalność).
W oparciu o powyższą metodę oraz narzędzia marketingowe powstała strategia Marketing Beauty System – stworzona dla gabinetów, salonów i klinik medycyny estetycznej.
Strategia Marketing Beauty System zapewnia:
– stabilny przypływ nowych Klientów,
– wartościową komunikację z obecnymi Klientami,
– wzrost dochodów ze sprzedaży usług i produktów,
– nową jakość obsługi Klienta i wiele innych elementów wpływających na rozwój biznesu salonowego.
Wprowadzając metody i praktyki obejmujące strategię MBS możesz osiągnąć poniższe efekty:
Twoi Klienci:
- staną się lojalni,
- będą tryskać radością z Twojej profesjonalnej obsługi,
- będą czuć jak wyprzedzasz ich myśli,
- spędzą miło czas w salonie (przedstawimy elementy, które na to wpływają).
Jako właściciel, menedżer będziesz potrafić:
- zbudować sprawdzony mechanizm pozyskiwania i utrzymywania relacji z Klientami
- systematycznie stymulować rozwój Twojego biznesu.
- nie martwić się o puste miejsca w kalendarzu,
- pozyskiwać Klientów nie inwestując w reklamę.
Przemyśl i działaj!
Pamiętaj! Twoje dzisiejsze decyzje mają znaczenie dla Twojej przyszłości.
Decyzja należy tylko od Ciebie.