Budzenie potencjału rynku w biznesie Beauty

Udostępnij

Dzisiaj chciałbym zapoznać Cię z czymś nowym.

Od dłuższego już czasu coraz bardziej popularny staje się marketing przyciągania. Jak myślisz co to jest? Jak możesz go wykorzystać u siebie w salonie?

Znacznie częściej niż wcześniej zaczyna się przywiązywać do marketingu kobiet. Dlaczego? Rozmawiając z właścicielami salonu często słyszę informację o akcjach reklamowych, które kończą się słabymi efektami. Trudno im utrzymać obecnych Klientów lub pozyskać nowych. Nie wiedzą dlaczego tak się dzieje.

Z dużą pomocą przychodzą tutaj narzędzia marketingu przyciągania i wdzięczności. Dzięki zastosowaniu ich w praktyce o wiele mniejsze są nakłady na reklamę bezpośrednią oraz promocję. Jego główną cechą jest to, że przyciąga potencjalnych Klientów chętnych do zakupu naszych usług i produktów. Dzieje się tak dlatego, że wykorzystujemy wszystkie elementy metody AIDA i trochę więcej a przy okazji budując zaufanie oraz przyjemne zobowiązanie Klienta wobec naszej marki.

Kilka słów o AIDA. Jest to metoda przekazów marketingowych składająca się z czterech elementów:

A – attention – przykucie uwagi odbiorcy

I – interest – zainteresowanie odbiorcy

D – desire – wywołanie pożądania, potrzeby u odbiorcy

A – action – wywołanie akcji u odbiorcy

Dla zbudowania skutecznego przekazu marketingowego niezbędne jest umieszczenie w nim wszystkich tych elementów. Niestety brak któregokolwiek z nich spowoduje drastyczne obniżenie skuteczności. 

Dla przykładu gdy zainteresujemy potencjalną Klientkę naszymi zabiegami (interest), ale nie wywołamy w nim chęci posiadania (desire) to nawet próby wywołania akcji (action) w niczym już nie pomogą. Od drugiej strony jeżeli nie przykujemy uwagi (attention) to odbiorca nie przejdzie do kolejnych faz naszego komunikatu. Poniżej krótka instrukcja: 

Na początku określ cel jaki ma osiągnąć twój przekaz marketingowy: Czy to ma być sprzedaż czy promocja salonu lub inny. To już musisz określić samodzielnie. Gdy już masz jasno określony cel, jesteś w stanie łatwiej zbadać efekty swoich działań. Nie muszę przypominać, że to kluczowa sprawa w marketingu. Przy projektowaniu kolejnych elementów modelu AIDA musisz sobie odpowiedzieć na poniższe pytania:

Attention – przyciągnięcie uwagi

  • Jak możesz przyciągnąć uwagę odbiorców?
  • Co jest charakterystycznego, intrygującego, odróżniającego, wyjątkowego a może szokującego w tym co zamierzasz promować?
  • W jaki nietypowy sposób możesz przedstawić swoją usługę?
  • Czym przyciągnął byś swoją uwagę?

Interest – zainteresowanie

  • Weź „pod lupę” swoja usługę, produkt(zabieg, kosmetyk, suplement).  Wypisz jego najważniejsze cechy. Następnie cechy zamień na korzyści. 
  • Odpowiedz na pytania pojawiające się w głowie potencjalnego Klienta: 
  • Co mnie to obchodzi?
  • Czy to dla mnie?
  • Co ja z tego będę miał? 
  • Nie twórz bardzo długich opowieści. Pokaż tylko to co najważniejsze i to co dla Klienta najbardziej ważne i go zainteresuje.

Desire – pożądanie, potrzeba

  • Podkreśl wyjątkowość przekazu marketingowego.
  • Sposoby osiągnięcia: ograniczony czas (“promocja trwa tylko do…”), ograniczoną dostępność (“tylko 10 zabiegów w promocyjnej cenie”), czy ograniczone terytorium (“jesteśmy tylko w tym miejscu”).
  • Daj poczucie ważności, aby klient poczuł się wyjątkowy (“dołączy Pani do klientów VIP”)
  • Zaprezentuj jak klient może wykorzystać twój produkt, usługę lub usługę w swoim życiu

Action – akcja

  • Podaj co odbiorca twojego przekazu ma wykonać, abyś odniósł sukces?
  • Przekaz powinien mieć formę sloganu. Slogan powinien być krótki, jasny i konkretny (“wypróbuj już dziś”, “kup teraz”, “odbierz”)
  • Warto takie slogany nawołujące do akcji przetestować. Mała zmiana lingwistyczna, może wpłynąć na wielką różnicę w efektach.

 

Dzięki wykorzystaniu marketingu kobiet oraz marketingu wdzięczności o wiele łatwiej nam dołożyć jeszcze jeden element pomijany przez wielu. Jest to L – Loyality (Lojalność).

 

W oparciu o powyższą metodę oraz narzędzia marketingowe powstała strategia Marketing Beauty System – stworzona dla gabinetów, salonów i klinik medycyny estetycznej. 

Strategia Marketing Beauty System zapewnia:
– stabilny przypływ nowych Klientów,
– wartościową komunikację z obecnymi Klientami,
– wzrost dochodów ze sprzedaży usług i produktów,
– nową jakość obsługi Klienta i wiele innych elementów wpływających na rozwój biznesu salonowego.

Wprowadzając metody i praktyki obejmujące strategię MBS możesz osiągnąć poniższe efekty:

Twoi Klienci:

  • staną się lojalni,
  • będą tryskać radością z Twojej profesjonalnej obsługi,
  • będą czuć jak wyprzedzasz ich myśli,
  • spędzą miło czas w salonie (przedstawimy elementy, które na to wpływają).

 

Jako właściciel, menedżer będziesz potrafić: 

  • zbudować sprawdzony mechanizm pozyskiwania i utrzymywania relacji z Klientami
  • systematycznie stymulować rozwój Twojego biznesu.
  • nie martwić się o puste miejsca w kalendarzu,
  • pozyskiwać Klientów nie inwestując w reklamę.

 

Przemyśl i działaj! 

Pamiętaj! Twoje dzisiejsze decyzje mają znaczenie dla Twojej przyszłości.

Decyzja należy tylko od Ciebie.

Zapisz się Do Naszego Newslettera

Przeczytaj więcej

Jak osiągnąć sukces w biznesie i rozwinąć skrzydła?

Czyli skuteczne połączyć dopasowane strategie marketingu z efektywną sprzedażą