Tak naprawdę to temat rzeka i każdy specjalista copywriter ma swoje tajemne sposoby, tricki i schematy. Poniżej znajdziesz schemat, który działa w większości dobrze zbudowanych ofertach.
Zaczynamy oczywiście od:
- Nagłówka, w którym znając problem klienta (np. z ankiety, rozmowy tel.) przedstawiamy w sposób charakterystyczny wyjątkowe rozwiązanie problemu z którym się boryka. Klient już na tym etapie powinien umieć wyobrazić siebie po rozwiązaniu problemu.
- Opis – W tej części oferty prezentujemy nasz produkt, usługę w taki sposób aby klient poczuł się w środku realizacji usługi lub w momencie korzystania z produktu. Na tym etapie pomijamy lub ograniczamy do minimum techniczne i trudne sformułowania dotyczące produktu. Natomiast w bogaty sposób prezentujemy korzyści z użytkowania produktu lub usługi.
- Dowód społeczny, czyli dowody skuteczności usługi lub produktu. Na tym etapie najlepiej działają opinie klientów, zdjęcia, nagrania dowody np. przed i po.
- Istotnym elementem często pomijanym w ofertach jest brak nadania jej ludzkiej natury, czyli pokazania kto i w jaki sposób produkuje, sprzedaje lub realizuje usługę. Jakie jest jego doświadczenie, certyfikaty, szkolenia.
- Dokładnie pokaż co klient otrzyma? czy będzie to tylko produkt, usługa czy też specjalnie przygotowane bonusy. Wtedy dopiero podaj wartość oferty oraz proponowaną cenę.
W niektórych ofertach możemy również zaproponować gwarancję zwrotu lub odstąpienia od umowy.
- Ostatnim i jakże często zapominanym, pomijanym a naprawdę najważniejszym elementem jest wezwanie do akcji. Klient musi wiedzieć co ma zrobić? Czy kliknąć, napisać, zadzwonić. Brak tej informacji praktycznie dyskwalifikuje skuteczność oferty.