5 kroków do skutecznej promocji biznesu w social mediach

Udostępnij

Postanowiliśmy, że ten artykuł będzie praktycznym poradnikiem jak krok po kroku stworzyć kampanię reklamową w social mediach(Facebook, Instagram).

Zacznijmy od pewnych ustaleń między nami. Otrzymasz od nas praktyczną wiedzę do zastosowania od razu a Ty obiecujesz, że po przeczytaniu tego artykułu już nigdy nie skorzystasz z przycisku „PROMUJ POST” na Twoim fanpage-u i będziesz używać tylko i wyłącznie narzędzia o nazwie „MENEDŻER REKLAM”.

Nasza obietnica materializuje się poniżej, a Twoja?

Jeżeli po przeczytaniu nie będziesz wiedział(a) jak zacząć to po prostu skontaktuj się z nami. Wyprostujemy temat.

Startujemy?

Wszelkie przygotowania do uruchomienia, przeprowadzenia i monitorowania kampanii promocyjnej zaczynają się od zdefiniowania sobie – jaki produkt, usługę będziemy promować? Warto abyś w tym momencie opisał(a) ten produkt czy usługę w następujący sposób:

Jakie korzyści dla odbiorcy wynikną jeżeli skorzysta z produktu/usługi?

Jakie problemy dzięki temu rozwiąże Klient?

Jakich wrażeń mogą doświadczyć nabywcy dzięki Twojej ofercie?

Być może w tej chwili wydaje Ci się to dziwne ale gwarantuję Tobie, że podczas dalszych przygotowań kampanii ten opis będzie bardzo pomocny.

 

W kolejnym kroku stworzymy „profil idealnego Klienta” dla tego konkretnego produktu lub usługi . Będzie to na swój sposób „avatar” przyszłego nabywcy.

Przy tworzeniu profilu idealnego Klienta niezbędne jest ustalenie następujących cech jakie charakteryzują naszego „avatara”:

– dane geograficzne (gdzie mieszka, gdzie go mogę znaleźć),

– dane demograficzne (wiek, stan cywilny),

– czym się zajmuje zawodowo,

– zainteresowania,

– jakie marki lubi,

– co robi w czasie wolnym,

– jakie strony na Facebook-u odwiedza,

– jaką aktywnością wykazuje się na fb, instagramie,

– do jakich grup i o jakiej tematyce należy na FB

Jeżeli nie masz dostępu do narzędzi analitycznych to proponuję przeprowadzić ankietę wśród Twoich dotychczasowych klientów. Jeżeli dopiero zaczynasz, to wstępnie opieramy się na danych konkurencji (są na to sposoby) i  trochę własnej intuicji 😉

Na podstawie tych danych możemy przejść do stworzenia grupy lub grup odbiorczych naszej reklamy. Zdradzę Ci tajemnicę, że zazwyczaj potrzebne są minimum 2 grupy aby móc zoptymalizować odbiorców reklamy.

Dobór zdjęć i stworzenie grafik reklamowych z uwzględnieniem wytycznych facebook-a oraz sprawdzenie ilości treści w dostępnych narzędziach (text_overlay) czy jest ona optymalna do reklamy. Obostrzeń jest o wiele więcej dlatego też tak dla przypomnienia:

Tekst na grafice nie może obejmować więcej jak 20%.  Na grafice nie może znajdować się zbyt dużo nagości. Unikamy personalnych odniesień do wyniku np. To wpłynie na Twoje…, Dzięki temu będziesz…, itp. Dla każdej z kampanii reklamowych proponujmy przygotować minimum 2-3 grafiki aby FB miał szansę pomóc Tobie wybrać tę, na którą lepiej reagują Twoi Klienci.

 

Przygotowanie treści przekazu reklamowego polega na takim zestawieniu słów aby czytając go pojawiało się pragnienie skorzystania z oferty. Bardzo dobrze gdy tekst zawiera tzw. wezwanie do działania, np. Zadzwoń, Napisz, Zarejestruj się, Skomentuj, itp. Niestety od pewnego czasu i takie reklamy są blokowane, dlatego sugerujemy pisać treść bezosobowo, a użyć dostępnych przycisków w reklamach pod grafiką.

Należy również dostosować język przekazu do grupy odbiorczej. Dla dojrzałych osób bardziej poważny przekaz, dla młodszej grupy odbiorców, przekaz powinien być luźniejszy, dostosowany do relacji „klient – produkt/usługa”.

Podobnie jak z grafikami treści również tworzymy w kilku wersjach, aby po wymieszaniu docelowo powstało 6-9 kombinacji reklam. Dzięki temu możemy przeprowadzić testy reklam i wybrać te, które powodują najlepsze interakcje ze strony odbiorców.

Finalne uruchomienie kampanii promocyjnej:

A:  nazwa kampanii, wybieramy CEL REKLAMOWY, (bardzo ważny aspekt) czyli w jaki sposób będziemy docierać do Klientów i w jaki sposób chcemy z nimi nawiązać komunikację, np. czy będzie to podanie numeru telefonu, napisanie wiadomości, promowanie postu edukacyjnego, promocja wydarzenia, przekierowanie na stronę www, czy tylko budowanie rozpoznawalności naszego produktu, usługi czy firmy.

B: nazwa zestawu reklam, ustalenie budżetu reklamowego (dzienny lub całkowity), czasu  w jakim promocja ma być wyświetlana,  wybranie wcześniej opracowanej i zapisanej grupy docelowej do której chcemy dotrzeć. Zdefiniowanie, gdzie reklama ma się wyświetlać (facebook, instagram, audience network, messenger)? Czy reklama ma wyświetlać się na komputerach i smartfonach, czy tylko np. na smartfonach?

C: Teraz przechodzimy już do tworzenia finalnej reklamy, która jest ostatnim etapem kreacji naszego dzieła. Na początku musimy zdefiniować czy materiał będzie w wersji zwykłego postu (grafika+treść), karuzeli zdjęć, video czy np. animacji lub kreacji z wykorzystaniem wbudowanych schematów animacyjnych w Menedżerze reklam. Podpowiemy, że te schematy są inne jeżeli dodajemy reklamę na komputerze a inne, jeżeli bezpośrednio z telefonu.

Jeżeli już wybraliśmy obraz to nastał czas aby dołączyć treść reklamy. Można powiedzieć, że mamy reklamę i możemy nacisnąć OPUBLIKUJ. Proponujmy jeszcze sprawdzić jak ona wygląda wizualnie na poszczególnych urządzeniach, gdyż może nam to pomóc w delikatniej modyfikacji np. układu tekstu, który widzi odbiorca. Bardzo często stwierdzić można, że odbiorca na samym początku zobaczy zbyt mało aby podjąć decyzję o kontakcie z nami.

W tym krótkim poradniku podaliśmy kluczowe elementy tworzenia reklamy, które wykorzystujemy i na poziomie podstawowym takiego poradnika powinny wystarczyć do stworzenia skutecznej reklamy w social mediach.

Przejście tej prostej listy kontrolnej bardzo pomaga i przyspiesza uruchamianie kampanii reklamowych o dużym prawdopodobieństwie sukcesu przedsięwzięcia. Jeżeli jeszcze nie korzystaliście z Menedżera reklam to polecamy, gdyż skuteczność tam tworzonych reklam jest zdecydowanie wyższa od opcji na fanpage-u „PROMUJ POST”.

Powodzenia.

Zapisz się Do Naszego Newslettera

Przeczytaj więcej

Jak osiągnąć sukces w biznesie i rozwinąć skrzydła?

Czyli skuteczne połączyć dopasowane strategie marketingu z efektywną sprzedażą